نقاط حادثه خیز جاده های ارتباطی ملایر اصلاح شد
دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۳۷ ق.ظ
ˈآرش آزادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیچ شیرین آباد در محور ملایر-همدان در حد فاصل روستای مهرآباد و کرکان، یکی از نقاط حادثه خیز است که هم اکنون در حال جداسازی باند هستیم.وی اظهار داشت: در خروجی روستای حاجی آباد واقع در ابتدای میدان کوثر ملایر در ورودی این شهر از سمت همدان، یکی از نقاط پرحادثه بود که برای رفع این نقطه حادثه خیز، زیرگذر این روستا در حال احداث است و پس از اتمام ورودی و خروجی مسیر از هم جدا می شود.وی از اصلاح پیچ شوشاب به طول یک کیلومتر و پیچ سلطانیه به عنوان نقاط حادثه خیز این شهرستان خبر داد و افزود:گردنه آبدر در محور ملایر-نهاوند نیز با نصب چراغ چشمک زن و شیار لرزاننده به نقطه ای امن تبدیل شد.آزادی همچنین گفت :پیچ خیر آباد در محور ملایر-تویسرکان با ایجاد سه دهنه پل ایمن سازی شد و مسیر ازندریان در محور ملایر-همدان درنقطه ورودی و خروجی این شهر، یکی از نقاط حادثه خیز بود که برای اصلاح این مسیر، هم اکنون پل غیر همسطح در حال احداث است.وی ادامه داد: در حال حاضر، پل غیرهمسطح ازندریان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تنها آسفالت لایه دوم آن باقیمانده و پس از اتمام گارد وسط مسیر بسته شده و با انتقال تردد به روی پل، تصادفات در این نقطه به صفر می رسد.سرپرست اداره راه و شهرسازی ملایر همچنین ایجاد کمربندی در مسیر ورودی شهرها را یک ضرورت عنوان کرد و بیان داشت: در شهرهایی مانند جوکار، زنگنه، سامن و ملایر که در مسیر جاده های اصلی قرار دارند، نیاز به ایجاد کمربندی است.آزادی اضافه کرد: شهرستان ملایر دارای 900 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است که 140 کیلومتر آن بزرگراه، 57 کیلومتر، 136 کیلومتر راه فرعی و مابقی راه های روستایی و قابل دسترسی است.وی انجام 17 هزار متر مربع لکه گیری آُسفالت، تعمیر پل های بزرگ، 885 کیلومتر پاکسازی شانه ها، 900 کیلومتر اصلاح قیرزدگی راه ها، یک هزارو 600 متر ریزش برداری، اصلاح شیب شیروانی راه ها به طول 30 کیلومتر، تعریض سه دهنه پل به طول 18 متر و ایجاد و اصلاح سرعت گیر آسفالتی را از دیگر اقدامات در راستای کاهش تصادفات و اصلاح مسیرهای ورودی شهر برشمرد.
- ۹۲/۱۱/۰۷